دفتر خاطرات
هرگز دل من ز علم محروم نشد کم ماند ز اسرار که معلوم نشد هفتاد و دو سال فکر کردم شب و روز معلوم شد که هیچ معلوم نشد
دو شنبه 18 مهر 1401برچسب:, :: 22:48 ::  نويسنده : Rozhin

خلاصه ای بر مقاله( زنان کورد در برابر جنسیت کشی و قتل عام)

 

اولین مانع سیاسی برای آزادی زنان مصادف هست با افزایش ایدئولوژی ملی گرایی همزمان با وقوع انقلاب جامعه دموکراتیک سرمایه داری در اواخر قرن هیجدهم میلادی . تشکیل دولت های مدرن سرمایه دار عموما با خشونت همراه بوده است که توام با جنگ و قتل عام و جنسیت کشی و پاکسازی قومی بوده است .

نوینسده معتقد است خشونت و نسل کشی های منطقه خاورمیانه  ریشه در استعمار غربی دارد و محصول ظهور نظام سرمایه داری است . برای اشاره به نمونه های دیگر از خشونت و قتل عام  در سایر نقاط جهان که ریشه در نظام سرمایه داری دارند میتوان به حذف عمدی بسیاری از مردمان بومی آمریکا و کشتار  یهودی ها توسط نازی ها  اشاره داشت.

نسل کشی یا قتل عام حذف عمدی بخشی یا تمام گروهی از مردم است که در طول شکل گیری بسیاری از دولت های مدرن صورت گرفته است در طول این جنگ ها جنگ طلبان زنان را در معرض خشونت و تجاوز جنسی قرارداده اند تا دشمن را رام یا مجازات کنند .

نویسنده ادعا دارد که تعدادی از مناطق جنگی پایدار در خاورمیانه وجوددادرد که در ان از جمعیت زنان با هدف های خاص مورد سواستفاده قرارگرفته میشوند در این مناطق زنان از نظر روانشناختی و اخلاقی و فرهنگی پایین تر از یک مرد شناخته شده و تحت فشار های خاص قرار میگرند خودسوزی وقتل های ناموسی زنان در عراق به عنوان نمونه های از جنسیت کشی در این منطقه نام برده میشوند.

بر اساس رفرنس های نام برده شده در مقاله کورد های اصیل در بخشی از غرب آسیا زندگی میکنند که این ناحیه آمار بیشترین عملیات های قتل عام و نسل کشی را دارد .

و در آخر نویسنده اشاره ای دارد بر جنگ خلیج فارس در سال 1991 با رهبری پرزیدنت جورج بوش که کورد های عراق را به شورش علیه بغداد تشویق کرد و پس از شورش دولت عراق بر علیه کورد ها برخواست و دولت جورج بوش آنها را به حال خود رها کرد و حدود 3 میلیون نفر در اواخر مارس و آوریل 1991 به کوه های پوشیده از برف فرار کردند و در این جنگ زنان بیشترین صدمه و خشونت را دیدند .

نقد های من

نویسنده بحث های بصورت پراکنده داشته وگفته های خود را در خارج از محور موضوع ارائه شده بیان کرده است که هیچ ربطی به مطالعات زنان کورد جنسیت کشی زنان کورد نداشته  است.

شاره های کمی به رفرنس ها در متن مقاله داشته .

 

استدلا های او منسجم نبوده و مخاطب را از فهماندن هدف نوشته اش  سردرگم میکند ..

درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان Law و آدرس rozhinbabzan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content